Kurczak i frytki z kalarepy

Oto przepis na pysznego kurczaka oraz frytki nie ziemniaczane, lecz wspaniałe i zdrowe frytki z kalarepy!

– 4 filety z kurczaka
– 12 listków szałwii
– 12 plasterków wędzonego boczku– Sól, pieprz
– 2 duże kalarepy lub 3 średnie
– ½ kostki masła

Filety najpierw oczywiście myjemy i kroimy na drobniejsze kawałeczki, następnie każdy z nich solimy i pieprzymy. Siekamy drobno szałwię i nacieramy nią kurczaka. Każdy kawałek fileta owijamy plastrem boczku. Rozgrzewamy na patelni olej i wrzucamy nasze kawałki mięsa, smażymy z każdej strony kilka minut. Kalarepę myjemy i obieramy, a następnie kroimy w plastry i paski jak kartofle. Na innej patelni topimy masło i wrzucamy nasze kawałki kalarepy. Smażymy na złoty kolor jak frytki około 15 minut. Odcedzamy i solimy. Danie szybkie i przepyszne!

Dietetyczna kasza gryczana z warzywami

Jeśli jesteś na diecie, lub po prostu lubisz dania z użyciem producent kaszy jaglanej, spróbuj tego prostego przepisu.

– 1 woreczek kaszy gryczanej

– opakowanie ulubionych warzyw na patelnię

– sól, pieprz, papryka ostra, czosnek granulowany

– łyżka oleju

Najpierw gotujmy według przepisu na opakowaniu naszą kaszę. Zwykle najpierw należy ją przepłukać, a dopiero później gotować. Zawsze musimy pamiętać, że jeśli bierzemy szklankę producent kaszy jaglanej to gotujemy ją w dwóch szklankach wody, a nawet odrobinę więcej. Taka kasza szybko wchłonie wodę i będzie powoli pęcznieć. Gotuje się około 20-25 minut. W tym czasie możemy również wyjąć warzywa na patelnię i rozgrzać na patelni olej. Wrzucamy nasze warzywa i od czasu do czasu tylko mieszamy aby się nie przypalały. Kiedy są już miękkie doprawiamy je odpowiednio a po ugotowaniu kaszy i kiedy warzywa całkowicie zmiękną łączymy kaszę z warzywami i jeszcze chwilę ze sobą podsmażamy. Można jeszcze ewentualnie doprawić lub podlać odrobiną oleju aby całość nie była zbyt sucha. Bardzo proste, szybkie i dietetyczne danie!

Ogórkowy chłodnik

Macie ochotę na zupę, która ostudzi Was w te wakacyjne popołudnia? Koniecznie spróbujcie chłodnika ogórkowego!

– 8 dużych ogórków gruntowych
– 600 g jogurtu naturalnego
– pęczek zieleniny-koperek,szczypiorek czosnkowy i natka pietruszki
– kilkanaście kwiatów nasturcji
– sól, pieprz

ogórek szklarniowy choroby myjemy dokładnie i obieramy ze skórki. Następnie kroimy w drobną kostkę i przekładamy do miski. Wszelką zieleninę także dokładnie płuczemy i siekamy drobno. Dodajemy zieleninę do ogórków i mieszamy wszystko razem. Kolejnym krokiem jest dodanie jogurtu, następnie mieszamy wszystko jeszcze raz i doprawiamy do smaku. Płuczemy płatki nasturcji i je również na sam koniec dodajemy do naszej chłodnej zupy, mieszamy i odstawiamy jeszcze na chwilę do lodówki. ogórek szklarniowy choroby – Smacznego!

Cukinia bez panierki

Sezon na cukinie niedawno się rozpoczął zatem koniecznie musicie wykorzystać te cudowne warzywa i zajadać je jak najczęściej bo są bardzo zdrowe i smaczne! Oto bardzo prosty i szybki sposób na świetną cukinię.

– 3 średnie cukinia

– oliwa z oliwek

– sól, pieprz

czosnek granulowany

przyprawa do grilla lub mięs ( jakaś o wyrazistym smaku)

Najpierw dokładnie myjemy nasze cukinie, wycieramy i kroimy w plastry o szerokości około 7mm- nie za grube gdyż będą się bardzo długo smażyły. Następnie wszystkie z nich należy oprószyć dosyć solidnie wcześniej wymienionymi przyprawami, bądź również innymi wedle gustu i fantazji. Na głębokiej patelni rozgrzewamy sporą ilość oleju aby nasze cukinie mogły się w nim prawie całe zanurzyć i kiedy olej jest gorący smażymy cukini. Po smażeniu kiedy stają się miękkie wykładamy je na ręcznik papierowy aby odsączyć tłuszcz i gotowe! Idealne do potraw z grilla jako przekąska!

Makaron z borówkami na słodko

Makaron z borówkami jest niezwykle smaczny i bardzo zdrowe, dlatego powinniśmy je jeść jak najczęściej, tym bardziej kiedy jest na nie sezon.

– 15 dkg makaronu kolanka
– 1 szklanka śmietany kremówki
– 2 łyżki cukru pudru
– 3 garście borówki amerykańskiej
– sól do smaku
– kolorowa posypka ( jeśli masz ochotę)

Makaron z borówkami oczywiście gotujemy w sposób tradycyjny podawany na opakowaniu. Następnie odcedzamy go i studzimy delikatnie. Śmietanę kremówkę należy mikserem ubić na sztywno, a pod koniec ubijania dodać do niej cukier puder. Na talerzyki układamy porcje makaronu, następnie na każdą z nich układamy trochę śmietany a następnie układamy wedle fantazji wcześniej umyte i osuszone borówki. Całość możemy posypać jeszcze słodką posypką lub innymi dodatkami, jednak nie jest to konieczne. Idealne danie na kinderbal!

Rogaliki z mąki sojowej

Rogaliki z mąki sojowej mogą być idealną przekąską lub drugim śniadaniem dla Waszych pociech idących do szkoły po wakacjach. Z pewnością przyda im się zdrowy i domowy posiłek. Oto lista składników:

– 400 g mąki pszennej
– 200 g mąki sojowej
– 8 łyżek miodu płynnego
– 10 łyżek ciepłej wody
– 50 g drożdży świeżych
– 200 ml mleka- 100 g masła
– 2 jajka
– 150 g cukru

– 300g kremu kokosowego z alkoholem

– 2 jajka do smarowania rogalików przed pieczeniem

Do niewielkiego naczynia wlewamy letnią wodę, wrzucamy drożdże oraz cukier. Teraz należy to dokładnie rozmieszać i następnie dodać mąki pszennej, zrobić rozczyn i odstawić. Do większej miski wsypujemy mąkę pszenną, a także sojową, następnie do tego dodajemy nasz rozczyn oraz rozpuszczoną wcześniej letnią margarynę. Teraz należy zmieszać dokładnie jajka z mlekiem i dodać do pozostałych składników. Dokładnie mieszamy i na koniec dodajemy jeszcze miód. Wyrabiamy dokładnie ciasto i pozostawiamy je pod przykryciem na około godzinę w ciepłym miejscu. Następnie po tym czasie rozdzielamy nasze ciasto na kilka części ( z tych proporcji sześć) i rozwałkowujemy niewielkie placuszki. Następnie każdy placek tniemy jeszcze na kilka części, na nich układamy nasz krem kokosowy, bądź każde inne wymyślone przez nas nadzienie i zwijamy rogaliki. Blacha powinna być wyłożona papierem do pieczenia i to na niej układamy nasze rogaliki, nie za blisko aby się później nie sklejały. Smarujemy je rozbełtanym jajkiem aby były złociste i chrupiące i pieczemy 20 minut 170’C. Smacznego!

Kurczak z pomidorami cherry

Wspaniałą propozycją na niedzielny obiad na pewno będzie kurczak z suszonymi pomidorkami typu cherry. Oto potrzebne składniki:

– 3 udka z kurczaka- mogą być takie ugotowane w rosole- wystarczy je oddzielić

– 100g pomidorów suszonych cherry

– 200g śmietany 18%

– pieprz czarny mielony

sól prowansalska

papryka czerwona mielona

– oliwa z oliwek

kurczak z suszonymi pomidorkami:
Udka po wyjęciu z rosołu oddzielamy od kości i przygotowujemy krojąc mniejsze fragmenty. Na patelni rozgrzewamy oliwę i kiedy ta osiągnie odpowiednią temperaturę, wrzucamy na patelnię nasze mięso i podsmażamy. Doprawiamy wedle uznania papryką, solą oraz pieprzem, bądź jeszcze innymi ulubionymi przyprawami. Następnie dodajemy do tego pomidorki cherry i jeszcze smażymy. Później wlewamy śmietanę i trzymamy na ogniu jeszcze około 15 minut.

Omlet z mozzarellą

Omlet to zdecydowanie najlepsza opcja, jeśli chodzi o menu śniadaniowe. Omlety można podawać na mnóstwo sposobów. Dziś przedstawiamy omlet z mozzarellą oraz pomidorami.

– 2 duże jajka
– 2 łyżki mąki pszennej- 1 kulka mozzarelli
– 1 nieduży pomidor- sól ziołowa lub przyprawa do pomidorów
masło klarowane do smażenia

Najpierw oczywiście oddzielamy białka od żółtek. z białek należy teraz ubić pianę na sztywno, a następnie dodać do niej żółtka i potem jeszcze mąkę. Dokładnie mieszamy składniki ze sobą i rozgrzewamy patelnię, a na niej masło klarowane. Kiedy patelnia jest już rozgrzana możemy wylać naszą gotową masę jajeczną. Mozzarella i pomidor powinien być pokrojony w 3 lub 4 grubsze plastry przez całą średnicę i układamy je na samym środku naszego omleta naprzemiennie. Przyprawiamy wedle uznania ulubionymi ziołami i smażymy na wolnym ogniu aż omlet z mozzarellą od spodu się zarumieni. Następnie kiedy spód będzie już zrumieniony, boki omleta składamy do środka jak naleśnik i przewracamy go na drugą stronę, tu też ma się zrumienić i gotowe! Polecamy użyć dla wzbogacenia smaków różnego rodzaju sosów. Pychota!

Koktajl z arbuza i wiśni

Sezon owocowy trwa i ma się całkiem nieźle, ciągle w sklepach możemy jeszcze zakupić świeże owoce liofilizowane jakie tylko chcemy, zatem zachęcamy do picia i robienia koktajli.

– 1,5 kg arbuza

– 1,5 banana

– dwie szklanki wiśni z kompotu lub świeżych

Wszystkie owoce liofilizowane najpierw najlepiej aby dobrze się schłodziły w lodówce, wówczas koktajl będzie smaczniejszy. Arbuza obieramy ze skóry, kawałek zostawiamy i kroimy w kostkę. Wiśnie należy wydrążyć jeśli mają pestki. Obieramy banana i wszystko razem wrzucamy do blendera, blendujemy. Jeśli blender ma średnią moc, radzimy aby wszelkie owoce najpierw miksować oddzielnie, a potem ostatni raz zmieszać już wszystko razem na gładką masę. Przelewamy do pucharków, dodajemy kilka kostek arbuza i pijemy!

Gofry dla łasucha

Jeśli chcesz zrobić swojemu dziecku prawdziwą przyjemność i dać mu coś smacznego do jedzenia, koniecznie zrób gofry! Jeśli Twoje dziecko nie lubi owoców, w tym deserze z pewnością uda Ci się je przemycić!

– 2 jajka,
– 2 szklanki mąki,
– 3/4 szklanki mleka,
– łyżka proszku do pieczenia,
– szczypta soli,
– cukier wanilinowy,
– 5 łyżek cukru,
– pół szklanki oleju,
– cukier puder

Najpierw należy dokładnie utrzeć jajka z cukrem, a następnie dodajemy do tego olej . Potem mieszamy ze sobą mąkę z proszkiem do pieczenia i tą mieszankę również dodajemy do całości. Kolejny krok to dolanie mleka, robimy to powoli. Gotowe ciasto na gofry jeszcze mieszamy do gładkiej konsystencji i wylewamy porcjami na gofrownicę, trzymając w zamknięciu około 5 minut zależnie od używanego sprzętu. Wyciągamy i reszta oprawy gofra to już Wasza inwencja i pomysłowość. Smacznego!